Médiá, strážny pes demokracie, no nie vždy si plnia túto úlohu. Súvisí to s tým, že v súčasnosti nastal trend, že bohatí biznismeni začali skupovať alebo zakladať svoje vlastné médiá, pretože pes je najlepší priateľ človeka. A čo tam potom, že už nebude strážiť demokraciu? Poslúži predsa na iný účel. No našťastie nie všetky médiá na trhu sa dajú kúpiť. Žiarivým príkladom nezávislého médiá, ktoré si kope svoju vlastnú ligu a nebojí sa nikoho a ničoho je BBC (British Broadcasting Corporation).
Zaujímajú vás médiá?
Práca v médiách je náročná ale zároveň aj fascinujúca. Chceli by ste porozumieť médiám a dozvedieť sa o práci v nich čo najviac? Ideálnou cestou je stretnúť sa s nejakým žurnalistom či iným pracovníkom v médiách a absolútne otvorene sa s ním porozprávať o jeho práci. Prípadne, keď nemáte túto možnosť, prečítať si knihu od ľudí, ktorí dlhé desaťročia pracovali v médiách a porozprávajú vám všetko príjemné aj nepríjemné, čo sa im prihodilo, je tiež dobrá voľba.
Tradičné médiá vs. nové médiá
Kedysi sme mali k dispozícii len tri základné médiá – tlač, televíziu a rozhlas. Toto všetko sa zmenilo s príchodom internetu. Najrozšírenejším a najmocnejším novým médiom, ktoré dnes diktuje trendy v masmediálnej komunikácii. Internet, ako každá vec, každý vynález, prináša so sebou hrozby a aj príležitosti. Hrozby pozná každý – strata súkromia, hackerské útoky, zneužitie našej identity a podobné nekalé záležitosti. No poznáte príležitosti, ktoré vám ponúka internet? Poznáte príležitosti, ktoré vám ponúkajú sociálne siete?
Sociálne siete sú veľmi účinným komunikátorom dnešnej doby a tiež sa považujú ako nové médium, hoci sú súčasťou väčšieho celku – internetu, majú svoju vlastnú kategóriu. Vďaka ním dokážete komunikovať s čitateľmi, zákazníkmi, fanúšikmi a prakticky s kýmkoľvek. Preto, keď sa chcete dozvedieť o sociálnych sieťach čo najviac, odporúčam vám túto knihu, ktorá vás prevedie svetom sociálnych sietí a ukáže vám, ako ich využívať vo váš prospech.