Ako dostať maximum zo spätnej väzby mobilnej aplikácie

Častým problémom produktových manažérov je či vôbec ich produkt je pre ľudí potrebný. Rovnako to platí aj pri mobilných aplikáciach. Pomáha moja aplikácia ľuďom? Čo si o nej myslia, ako sa dá zlepšiť? Na tieto a podobné otázky je najlepšie získať od užívateľov spätnú väzbu. Ponúkame vám tipy na to, ako zo spätnej väzby vyťažiť maximum a zlepšiť vašu mobilnú aplikáciu.

Dotazník prostredníctvom e-mailu

Prostredníctvom dotazníku vám zákazníci najpresnejšie popíšu ich názor na vašu mobilnú aplikáciu. Avšak získať takúto spätnú väzbu je náročné, nakoľko väčšina z nás nemá jednoducho čas sa na vypĺňanie zdĺhavého dotazníka. Vážte si čas vašich zákazníkov, vopred im oznámte, že dotazník im zaberie iba 3 minútky a samozrejme neklamte. Pýtajte sa v dotazníku iba to, čo vám pomôže pri analyzovaní vašej mobilnej aplikácie. Nepýtajte sa zbytočnosti. Ak chcete dosiahnuť ešte väčší úspech, spravte súťaž. Odmeňte pár užívateľov, ktorí vyplnia dotazník napríklad nejakou poukážkou. Ľudia sa skôr zapoja do súťaže a vyplnia vám dotazník, lebo im dáte aj motiváciu.

Spätná väzba „in app”

Ak nechcete posielať maily, ktoré môžu skončiť v spame alebo jednoducho zahodené v koši, vytvorte v aplikácií tzv. box, ktorý sa užívateľom bude zobrazovať priamo v mobilnej aplikácií. Napríklad máte aplikáciu na výučbu cudzích jazykov, kde užívateľ prechádza jednotlivými témami a vy chcete vedieť akú tému by vo vašej aplikácií rád uvítal. Po dokončení lekcie sa mu môže zobraziť okno s ponukami tém, o ktoré by mal užívateľ záujem. Aj priamo v aplikácií, teda „in app” môžete získaž spätnú väzbu.

Testy používania

Vďaka testom používanie uvidíte ako sa užívateľ vo vašej aplikácií správa. Kam kliká, v ktorej sekcii sa zdrží najdlhšie, ale aj z ktorého miesta odíde z vašej mobilnej aplikácie. V prvom rade sa opýtajte vašich užívateľov či sa vôbec chcú zúčastniť takéhoto testovania. Následne zozbierate údaje a môžete analyzovať.

Spätná väzba zo sociálnych médií

Zdržujte sa tam, kde sa zdržujú aj vaši užívatelia. Na sociálnych sieťach užívatelia často píšu recenzie a vyjadrujú svoje názory. Môže vám to pomôcť aj pri mobilných aplikáciach. Jednak môžete mať vlastnú stránku, kde sa ich na to budete pýtať alebo využijete „social tools” – špeciálne nástroje, ktoré vám vyhľadajú napríklad názov vašej aplikácie vo všetkých spomenutých príspevkoch.

Analyzovanie spätnej väzby vašich zákazníkov vám pomôže zlepšiť vašu mobilnú aplikáciu a byť krok vpred pred vašou konkurenciou.